7. Europejski Urząd Patentowy
Po kolejnych tygodniach przygotowań udało mi się dopracować ostateczną wersję ramy Samurai Slim.
Zdecydowałem się również zarejestrować mój projekt w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej
Teraz wzór ramy jest bezpieczny a nieuczciwa konkurencja będzie musiała się liczyć z surowymi konsekwencjami w wypadku plagiatu.
Jakie są nowości w konstrukcji?
1. Główka ramy jest stożkowa a osadzone w niej stery taperd zapewniają dużą sztywność układu kierowniczego.
2. Boczne otwory w ramie zostały tak wyprofilowane aby wkładanie akumulatora było jeszcze łatwiejsze niż dotychczas.
Więcej miejsca, więcej swobody na manewrowanie.
3. Nowy "pachwinowy" układ spoin, gwarantuje jeszcze większą wytrzymałość konstrukcji.
Co prawda poprzedni układ spoin, również gwarantuje solidność konstrukcji ale skoro da się coś poprawić niewielkim kosztem, to dlaczego by nie!
Dodatkowo nowe spoiny "zaokrąglają" krawędzie ramy, a zatem poprawił się również jej wygląd zewnętrzny.
4. Nowa, większa tuleja pod sztycę, umożliwia wykorzystanie sztycy regulowanej o średnicy 31,6mm.
5. Rama w końcu otrzymała swoje logo! ;)
Zdecydowałem się również zarejestrować mój projekt w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej
Teraz wzór ramy jest bezpieczny a nieuczciwa konkurencja będzie musiała się liczyć z surowymi konsekwencjami w wypadku plagiatu.
Jakie są nowości w konstrukcji?
1. Główka ramy jest stożkowa a osadzone w niej stery taperd zapewniają dużą sztywność układu kierowniczego.
2. Boczne otwory w ramie zostały tak wyprofilowane aby wkładanie akumulatora było jeszcze łatwiejsze niż dotychczas.
Więcej miejsca, więcej swobody na manewrowanie.
3. Nowy "pachwinowy" układ spoin, gwarantuje jeszcze większą wytrzymałość konstrukcji.
Co prawda poprzedni układ spoin, również gwarantuje solidność konstrukcji ale skoro da się coś poprawić niewielkim kosztem, to dlaczego by nie!
Dodatkowo nowe spoiny "zaokrąglają" krawędzie ramy, a zatem poprawił się również jej wygląd zewnętrzny.
4. Nowa, większa tuleja pod sztycę, umożliwia wykorzystanie sztycy regulowanej o średnicy 31,6mm.
5. Rama w końcu otrzymała swoje logo! ;)
Ładne logo, choć moim zdaniem lepiej wyglądałoby na bocznych panelach ramy
OdpowiedzUsuńwygląda super jak kazda wersja samuraja, mam nadzieje ze wkoncu bede mial przyjemność zostac jej właścicielem, ale skad decyzja o zastosowaniu główki typu taper? wszystkie dwupołki sa na 1 1/8" , mozna oczywiscie zastosowac redukcje, ale czy niebedzoe to wygladało dziwnie , pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńDzięki! ;)
UsuńGłówka taperd przede wszystkim dlatego, że takie rozwiązanie znacznie zwiększa sztywność zamocowania amortyzatora w ramie.
Dolne łożysko sterów zbiera największe obciążenia (tym bardziej w ebajkach), w związku z tym, zasadne jest aby było solidne i oparte na jak największej powierzchni.
Z tego co widzę na rynku, większość nowych ram rowerowych posiada główkę taperd a wszystko wskazuje na to, że taki rodzaj sterów, za niedługo będzie standardem.
Do każdej ramy dodaję zawsze stery Dartmoor wraz z adapterami do rur 1i1/8" oraz tapered.
Klient ma możliwość wyboru a w przyszłości nie zaskoczą go żadne nowości.
Czy jest możliwość modyfikowania geometrii ramy na etapie składania zamówienia? Mam swoją ulubioną , ale niestety już optycznie odbiega ona od tej w ramach samurai, więc wymiarowo zapewne będzie to zauważalne.
OdpowiedzUsuńFajny blog. Ciekawie ile osób wejdzie na ten blog.
OdpowiedzUsuńsuper!
OdpowiedzUsuńNa tym blogu warto być. Można się dużo dowiedzieć.
OdpowiedzUsuń