3. Samurai
Cześć wszystkim!
Po dłuższej przerwie mam przyjemność zaprezentować Wam moją najnowszą konstrukcję.
Samurai e-bike |
Okres od listopada 2017r. do maja 2018r., w którym powstawał nowy e-bike, zmusił mnie do pracy na najwyższych obrotach. 😈
Projekt zakładał wprowadzenie pewnych innowacji konstrukcyjnych a dodatkowej presji nadawał termin zbliżającego się zlotu pojazdów elektrycznych w Żyrardowie (5-6 maj 2018r.), na który zamierzałem zabrać nową konstrukcję.
Koniecznie chciałem aby posiadała ona opływowe kształty, co według mnie udało się zrealizować.
Dopasowywanie części |
Podczas całej budowy, najbardziej czasochłonnym etapem, było spawanie.
W sumie ponad 350 cm spoiny ale wyszło całkiem nieźle.
Spawanie |
Spoina |
Jedną z nowości jest wspólna oś obrotu korby i wahacza.
Taki zabieg umożliwia stworzenie prostszego wahacza, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie jego wytrzymałości i niezawodności.
Wspólna oś obrotu |
Przymiarki wahacza z silnikiem |
Wahacz wyszedł pancerny.
Bez problemu można do niego zamontować silniki typu QS 205, Mxus 5k Turbo lub nawet większe.
Podczas montażu silnika zastosowałem kolejną nowość, jaką jest tuleja dystansowa, która zabezpiecza przewody silnika przed przetarciem.
Teraz nie ma opcji aby uszkodzić kable.
Jestem z niej bardzo zadowolony.
Tuleja dystansowa |
Kolejnym etapem było malowanie.
Czarny mat + srebrny metalik z brokatem.
Firma EUROMAL z Węgierskiej Górki zrobiła to perfekcyjnie!
Części przygotowane do malowania proszkowego |
Wstępnie poskładany rower |
Ostatnim elementem był akumulator na ogniwach Sanyo 16850 GA w konfiguracji 16s12p.
Do jego budowy wykorzystałem koszyki w kształcie plastra miodu.
Dzięki takim koszykom można bardzo dobrze zagospodarować wolną przestrzeń w ramie.
Akumulator |
Akumulator został również zabezpieczony pianką samoprzylepną.
Akumulator zabezpieczony przed wibracjami specjalną pianką |
Na koniec w pełni gotowy e-bike. 😀
Prędkość maksymalna: 65km/h
Waga: 44.6kg !!!
Prędkość maksymalna: 65km/h
Waga: 44.6kg !!!
I jeszcze kilka filmików:
SPECYFIKACJA:
- Silnik: Mxus 3k Turbo (moc znamionowa: 3kW / max. moc ciągła: 5kW)
- Akumulator: Ogniwa Sanyo 18650 GA (67,2V / 50A / 42Ah)
- Sterownik: Kelly KLS7218S (max. napięcie: 90V / max. prąd ciągły: 80A)
- BMS: 8-20s (prąd max.: 100A)
- Amortyzator przedni dwupółkowy: DNM-USD-8 (skok: 203mm)
- Amortyzator tylny: DNM-RCP2 (rozmiar: 220mm x 66mm / twardość sprężyny: 650lbs)
- Zestaw hamulców: Shimano SLX BR-M7000 z metalicznymi klockami hamulcowymi
- Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT66 (średnica: 203mm)
- Korba: Santour XCM 44z
- Pedały: Platformy SCUDGOOD
- Kierownica: Wake 780mm
- Mostek: Wake
- Obręcze: 2 x Classic Cycle 24" x 46mm
- Opony: 2 x Maxxis Berm Master 24" x 3,0"
- Przerzutka tylna: Shimano Zee RD-M640-SS
- Manetka przerzutki: Shimano Zee SL-M640
- Wolnobieg: DNP 5rz
- Łańcuch: SRAM PC 850
- Siodełko: SR RESPIRO SOFT ATHLETIC (żelowe)
- Chwyty: Propalm HY-607 XEP
Miło mi, dzięki! :)
OdpowiedzUsuńSuper projekt. A zamierzasz zrobić więcej tych ram na sprzedaż czy raczej tylko dla siebie
OdpowiedzUsuńTak, mogę zrobić na zamówienie ;)
UsuńObecnie składam dwie kolejne ramy, dla rodziny.
jaki koszt takiej ramy?
UsuńProszę przesłać zapytanie przez formularz kontaktowy, chętnie odpowiem.
UsuńCześć. Jakiej grubości blach użyłeś do budowy ramy i jak można wiedzieć jaki to gatunek alu?
OdpowiedzUsuń3mm PA4 ;)
UsuńProsze o kontakt
OdpowiedzUsuńWitam. Proszę skorzystać z formularza kontaktowego. Pozdrawiam.
UsuńFajna rama! Wydaje mi sie ze na rynku brak ramy do silnikow centralnych (poza chinskimi rozwiazaniami) . Moze warto wypelnic te luke ?
OdpowiedzUsuńSzacun!! wszystko samemu , zazdrosze talentu i determinacji, odezwe sie na priv !!
OdpowiedzUsuńGdzie znajdę formularz kontaktowy??
OdpowiedzUsuńSuper! Świetna robota
OdpowiedzUsuńBardzo ładny projekt. Rower wyszedł naprawdę pięknie. Podoba mi się też efekt po malowaniu proszkowym. Wyszła bardzo ładna i równa warstwa. Malowanie proszkowe zawsze daje fajne efekty. Super wyszło!
OdpowiedzUsuń