3. Samurai

Cześć wszystkim!
Po dłuższej przerwie mam przyjemność zaprezentować Wam moją najnowszą konstrukcję.

Samurai e-bike

Okres od listopada 2017r. do maja 2018r., w którym powstawał nowy e-bike, zmusił mnie do pracy na najwyższych obrotach. 😈

Projekt zakładał wprowadzenie pewnych innowacji konstrukcyjnych a dodatkowej presji nadawał termin zbliżającego się zlotu pojazdów elektrycznych w Żyrardowie (5-6 maj 2018r.), na który zamierzałem zabrać nową konstrukcję.

Projekt roweru Samurai

Rama została wykonana z aluminium gatunku 6061 oraz 2017A.
Koniecznie chciałem aby posiadała ona opływowe kształty, co według mnie udało się zrealizować.

Dopasowywanie części

Podczas całej budowy, najbardziej czasochłonnym etapem, było spawanie.
W sumie ponad 350 cm spoiny ale wyszło całkiem nieźle.

Spawanie

Spoina

Jedną z nowości jest wspólna oś obrotu korby i wahacza.
Taki zabieg umożliwia stworzenie prostszego wahacza, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie jego wytrzymałości i niezawodności.

Wspólna oś obrotu

Przymiarki wahacza z silnikiem

Wahacz wyszedł pancerny.
Bez problemu można do niego zamontować silniki typu QS 205, Mxus 5k Turbo lub nawet większe.

Podczas montażu silnika zastosowałem kolejną nowość, jaką jest tuleja dystansowa, która zabezpiecza przewody silnika przed przetarciem.
Teraz nie ma opcji aby uszkodzić kable.
Jestem z niej bardzo zadowolony.

Tuleja dystansowa

Kolejnym etapem było malowanie.
Czarny mat + srebrny metalik z brokatem. 
Firma EUROMAL z Węgierskiej Górki zrobiła to perfekcyjnie!

Części przygotowane do malowania proszkowego

Wstępnie poskładany rower

Ostatnim elementem był akumulator na ogniwach Sanyo 16850 GA w konfiguracji 16s12p.
Do jego budowy wykorzystałem koszyki w kształcie plastra miodu.
Dzięki takim koszykom można bardzo dobrze zagospodarować wolną przestrzeń w ramie.

Akumulator

Akumulator został również zabezpieczony pianką samoprzylepną.

Akumulator zabezpieczony przed wibracjami specjalną pianką

Na koniec w pełni gotowy e-bike. 😀
Prędkość maksymalna: 65km/h
Waga: 44.6kg !!!



I jeszcze kilka filmików:




SPECYFIKACJA:
  • Silnik: Mxus 3k Turbo (moc znamionowa: 3kW / max. moc ciągła: 5kW)
  • Akumulator: Ogniwa Sanyo 18650 GA (67,2V / 50A / 42Ah)
  • Sterownik: Kelly KLS7218S (max. napięcie: 72V / max. prąd ciągły: 80A)
  • BMS: 8-20s (prąd max.: 100A)
  • Amortyzator przedni dwupółkowy: DNM-USD-8 (skok: 203mm)
  • Amortyzator tylny: DNM-RCP2 (rozmiar: 220mm x 66mm / twardość sprężyny: 650lbs)
  • Zestaw hamulców: Shimano SLX  BR-M7000 z metalicznymi klockami hamulcowymi
  • Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT66 (średnica: 203mm) 
  • Korba: Santour XCM 44z
  • Pedały: Platformy SCUDGOOD
  • Kierownica: Wake 780mm
  • Mostek: Wake
  • Obręcze: 2 x Classic Cycle 24" x 46mm
  • Opony: 2 x Maxxis Berm Master 24" x 3,0"
  • Przerzutka tylna: Shimano Zee RD-M640-SS
  • Manetka przerzutki: Shimano Zee SL-M640
  • Wolnobieg: DNP 5rz
  • Łańcuch: SRAM PC 850
  • Siodełko: SR RESPIRO SOFT ATHLETIC (żelowe)
  • Chwyty: Propalm HY-607 XEP

Komentarze

  1. Jedna z fajniejszych konstrukcji, co prawda na żywo nie widziałem ale widać mase włożonej pracy choćby w sam projekt i potem realizacje. Z niczym nie przesadziłes, widać ze konstrukcja trzyma założony poziom lekkości nie tracąc potencjału. Taki powinien być e-bike lekki, zwinny, z wyglądu smukły, wytrzymały, poprostu przemyślany. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super projekt. A zamierzasz zrobić więcej tych ram na sprzedaż czy raczej tylko dla siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mogę zrobić na zamówienie ;)
      Obecnie składam dwie kolejne ramy, dla rodziny.

      Usuń
    2. Proszę przesłać zapytanie przez formularz kontaktowy, chętnie odpowiem.

      Usuń
  3. Cześć. Jakiej grubości blach użyłeś do budowy ramy i jak można wiedzieć jaki to gatunek alu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witam. Proszę skorzystać z formularza kontaktowego. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz